تلخیِ یک «تابستان داغ»/ وقت هشدار به خانواده‌ها رسیده است
  • اخبار ورزشی
  • آخرین اخبار ورزشی
  • اخبار فوتبال
  • اخبار موسیقی ایران
  • اخبار موسیقی
  • موسیقی ایران و جهان
  • موسیقی
  • شبکه تبلیغات
  • تبلیغات کلیکی
  • شبکه تبلیغات کلیکی
  • چاپ پارشمن
  • چاپ و تبلیغات
  • چاپ افست
  • فروش زمین
  • خرید زمین
  • فروش زمین کرج
  • اخبار سینما
  • اخبار سینمای ایران
  • اخبار سینمای ایران و جهان
  • سئو
  • سئو سایت
  • سئو و بهینه سازی وب سایت
  • graphic
  • سایت گرافیک
  • مجله تفریحی
  • تفریح و سرگرمی
  • مجله اینترنتی
  • گرافیک
  • سایت گرافیک
  • مجله گرافیک
  • آخرین خبرهای ایران و جهان
  • اخبار جدید
  • اخبار
  • تکنولوژی
  • اخبار تکنولوژی
  • گرافیک
  • طراحی گرافیک
  • تکنولوژی
  • اخبار تکنولوژی
  • گرافیک
  • ابزار گرافیک
  • اخبار طراحی سایت
  • طراحی سایت
  • اخبار تکنولوژی
  • تکنولوژی برتر
  • اخبار طراحی سایت
  • طراحی سایت
  • کارت ویزیت لایه باز
  • طرح لایه باز
  • تکنولوژی
  • اخبار تکنولوژی
  • اخبار کامپیوتر
  • کامپیوتر
  • اخبار فرهنگی
  • فرهنگی
  • اخبار هنری
  • هنر
  • اخبار کامپیوتر
  • کامپیوتر
  • تبلیغات
  • تبلیغات اینترنتی
  • مجله تبلیغات
  • سلامت
  • اخبار سلامت
  • مجله سلامت
  • اخبار بین الملل
  • بین الملل
  • خبر
  • خبر سازی
  • نبض بازار
  • بازار
  • سامان جلیلی
  • saman jalili
  • هواداران سامان جلیلی
  • وب سایت سامان جلیلی
  • مهدی احمدوند
  • هواداران مهدی احمدوند
  • وب سایت مهدی احمدوند
  • mehdi ahmadvand
  • رپورتاژ
  • رپورتاژ اگهی
  • گرافیک
  • سایت گرافیک
  • technology
  • تکنولوژی
  • seo
  • سئو
  • گرافیک
  • سئو
  • اقتصادی
  • دنیای اقتصاد
  • li style="text-align: justify;">ورزش
  • varzesh
  • علم برتر
  • علم
  • technology
  • فناوری
  • فناوری
  • تکنولوژی
  • جامعه
  • جامعه ایرانی
  • کرج
  • کرجی ها
  • استان ها
  • استان های برتر
  • ویدیو تفریحی
  • ویدیو
  • سرگرمی
  • سایت تفریحی
  • کار مگزین
  • مجله ماشین
  • مد و زیبایی
  • تازه های مد
  • گردشگری
  • gardeshgari
  • مجله کودک
  • baby
  • روانشناسی
  • سایت روانشناسی
  • tech
  • تکنولوژی
  • tech
  • تکنولوژی
  • khabar
  • خبر
  • خبر
  • مبر
  • tech
  • تکنولوژی
  • ورزش
  • ورزشی
  • دیزاین
  • گرافیک
  • اخبار تکنولوژی
  • technology
  • خبر
  • khabari
  • برجسته
  • برجسته ترین ها
  • فال روزانه
  • فال امروز
  • اخبار روز
  • جدیدترین اخبار
  • خبر
  • khabari
  • توپترین ها
  • ترین ها
  • چهره ها
  • chehreha
  • آشپزی
  • ashpazi
  • ashpaz
  • آشپز
  • چهره
  • چهره های ماندگار
  • زندگی
  • سبک زندگی
  • سبک زندگانی
  • زندگی
  • سلامت
  • سلامتی
  • دکوراسیون
  • دکور خانه
  • دکور
  • دکوراسیون
  • فرهنگ و هنر
  • فرهنگ
  • honar
  • فرهنگ
  • موفقیت
  • راز موفقیت
  • موفق
  • موفقیت
  • دانش
  • دانش و فناوری
  • سئو
  • سئو و بهینه سازی وب سایت
  • تکنولوژی
  • اخبار تکنولوژی
  • ساختمان سازی
  • معماری
  • آشپزی
  • آموزش آشپزی
  • اخبار
  • اخبار جدید
  • بازی اندروید
  • نرم افزار اندروید
  • گرافیک
  • گرافیک ماجرا
  • مجله اینترنتی
  • مجله الکترونیکی
  • تکنولوژی جدید
  • مجله تکنولوژی
  • گرافیک
  • سایت گرافیک
  • تبلیغات
  • تبلیغات اینترنتی
  • علم
  • علم برتر
  • پارادوکس
  • آخرین ها
  • هنر
  • سینما و تلوزیون
  • حوادث
  • اخبار حوادث
  • ماشین
  • جدیدترین های ماشین
  • کارت ویزیت لایه باز
  • طرح لایه باز
  • طرح لایه باز کارت ویزیت
  • طرح لایه باز
  • طرح لایه باز کارت ویزیت
  • هشتکدار جدید ترین ها گرافیک ابزار گرافیک گرافیک لینکدونی لینکدونی گرافیک دانلود نرم افزار دانلود نرم افزار جدید تور لحظه آخری اخبار سینما فال روزانه فال امروز آموزش آشپزی آشپزی اخبار ورزشی اخبار فوتبال زومیت زومیت نیوز اخبار ایران و جهان اخبار جدید طراحی وب سایت طراحی وب کودک روانشناسی کودکان گروه تفریحی سرگرمی خانه داری دکوراسیون منزل دکوراسیون داخلی طراحی دکوراسیون بازاریابی بازاریابی اینترنتی وبگردی طراحی گرافیک طراحی بنر بنر ایران دیزاین بنر تبلیغاتی گرافیک دیزاین گرافیک هشتک گرافیک گرافیک طراحی بنر طراحی بنر تبلیغاتی دانلود آهنگ جدید آهنگ جدید طراحی بنر طراحی بنر حرفه ای دیزاین مجیک مجیک دیزاین طراحی لوگو طراحی آرم طراحی بنر طراحی بنر حرفه ای طراحی بنر بنر تبلیغاتی ایران موزیک دانلود آهنگ جدید طراحی بنر بنر تبلیغاتی طراحی بنر حرفه ای طراحی بنر طراحی بنر بنر طراحی بنر بنر بنر طراحی بنر حرفه ای بنر طراحی بنر حرفه ای اخبار استقلال اخبار ورزشی طراحی بنر طراحی بنر تبلیغاتی بنر طراحی بنر حرفه ای طراحی بنر بنر رضاگراف گرافیک پنل اس ام اس اس ام اس پیامک سامانه پیامک ارسال پیامک رایگان کانال اس ام اس اس ام اس پیامک گرافیک گرافیک بنر بنر گرافیک اخبار ورزشی فوتبال خبر ورزشی اخبار ورزشی فوتبال خبر ورزشی گراف طراحی دیزاین دیزاین نیلو دیزاین دیزاین سایت طراحی حرفه ای 99 دیزاین دیزاین برتر برترین طراحی طراحی گرافیک گرافیک طراحی بنر تربچه طراحی تربچه تربچه دیزاین طراحی کارت ویزیت میهن گراف گرافیک میهن کارت ویزیت business card طراحی و چاپ کارت ویزیت تهران گرافیک گرافیک تهران دیزاین کرج گرافیک طراحی گرافیک در کرج گرافیک کرج برنامه نود اخبار ورزشی اخبار جام جهانی موزیک ما اخبار موسیقی موسیقی ایران اخبار موزیک موزیک ایرانی خبر موسیقی پرشین جی اف ایکس گرافیک persiangfx کاتالوگ طراحی کاتالوگ چاپ کاتالوگ دانلود نرم افزار نرم افزار جدید دانلود نرم افزار جدید اخبار موسیقی موسیقی موسیقی ایرانی افترافکت ابزار افترافکت طراحی گرافیک گرافیک طراحی بنر بنر گرافیک گرافیک دیزاین بنر بنر تبلیغاتی ایرانیان گرافیک گرافیک ایران گراف ایرانیان گرافیک خبر آخرین خبر نیوز عجب نیوز گرافیک ساز graphic vatan graphic graphic سیمبل گرافیک گرافیکی تازه های آشپزی آشپزی مذهبی مذهب خودرو اخبار خودرو ورزش خبر ورزشی فوتبال فوتبالی خبر ورزشی ورزشی خبرهای ایران و جهان خبر تابناک خبری اختر افترافکت ایران افکت افکت ورزش خبر ورزشی موسیقی اخبار موسیقی وطن گرافیک گرافیک تالار گرافیک تالار طراحی گراف مراف برترین مربترین مجله پجله اخبار روز اخبار موز دکوراسیون دکوراسیون داخلی فرهنگ فرهنگ و هنر تکنولوژی اخبار تکنولوژی سئو سئو سایت سئو سئو سایت بهینه سازی وب سایت بهینه سازی سایت سئو و بهینه سازی سئو هشتک سئو سئو سئو جدید سئو سایت بیتوته بیتو دنیای مد مد گردشگری گردش بیوگرافی بیوگرافی هنرمندان تازه های کامپیوتر کامپیوتر ایران دیزاین دیزاین طراحی وب طراحی وب سایت وب سایت طراحی وب سایت طراحی وب وب سایت طراحی وب سایت کرج طراحی وب سایت وب گرافیک طراحی وب اخبار روز خبر روز دکوراسیون دکوراسیون داخلی ankara news istanbul تکنولوژی جدید اخبار تکنولوژی
    نوشته شده توسط : samaniiiiiiii

     

    *چند سالی است که بچه ها در محوریت آثار سینمایی قرار می گیرند و حتی سرنوشت تلخی پیدا می کنند مثل «ملبورن»، «شکاف»، «بدون تاریخ، بدون امضا» و... . فکر می کنید دلیل این موضوع چیست؟

    ایرج زاد: اگر به هر دوره ای در تاریخ سینما نگاه کنیم متوجه می شویم که یک مساله اجتماعی در آن دوره تاریخی پررنگ و حوادث مخصوص به آن دوران باعث شده است تا طیفی از فیلم ها و قصه ها به آن موضوعات توجه کنند. در مورد قصه «تابستان داغ» و قصه های شبیه به این فیلم می توانم این را بگویم که ما در دوره ای هستیم که جامعه به سمت صنعتی شدن می رود و از طرفی جمعیت خانواده های ما کوچک تر و این موضوع باعث شده است که کمتر خانواده ای را ببینیم که بچه هایشان اقوام درجه یک مانند عمه و خاله داشته باشند و با آنها رفت و آمد کنند. خانواده در خوشبینانه ترین حالت به یک زن و شوهر با یک فرزند یا ۲ فرزند تبدیل شده است که وقتی آن زن و شوهر سر کار می روند این بچه ها در آپارتمان های کوچک تنهایی خود را پر می کنند.

    این در حالی است که اجتماع از خانواده تغذیه می کند پس ما باید به این مساله توجه کنیم که خانواده در کجا رشد و گسترش پیدا می کند. متاسفانه اگر به جامعه نگاه کنیم متوجه می شویم که برای مثال مجتمع های مسکونی از حداقل امکانات شهری برخوردارند و مثلا برای کودکان محل بازی درستی ندارند. هیچکدامشان NGO های مشخصی که خانواده ها را درگیر روابط اجتماعی کند، ندارند. این موضوعات نشان می دهد که ما در استانداردسازی زندگی شهری مسیر اشتباهی را پیموده ایم.

    در قسمتی از این فیلم می بینیم که مهدکودکی در بیمارستانی که سارا و ایمان کار می کنند وجود دارد که ما برای یافتن لوکیشن مهدکودک متوجه شدیم مهدکودک های یکسری از بیمارستان ها آنقدر اوضاع اسفناکی دارند که من اگر فرزند داشتم به هیچ عنوان حاضر نمی شدم فرزندم را به آنجا بسپارم. این نشان می دهد که انگار برای ما مهم نیست بچه های ما، آینده جامعه مان هستند.

    برای من بچه ها به عنوان آینده سازان جامعه بسیار مهم هستند به همین دلیل این مساله به شکل های مختلف در فیلم نشان داده می شود. در حقیقت ما می خواهیم بگوییم جامعه هر چقدر هم که به سمت مدرنیته و صنعتی شدن پیش برود باز هم یکسری ارزش ها در میان هستند که هیچگاه خاصیت خود را از دست نمی دهند. خانواده نهادی ارزشمند است که به هر کجای دنیا سفر کنیم می بینیم همچنان یک شکل منحصر به فرد دارد و تغییر ماهیت نمی دهد و مفاهیمی چون پدر و مادر، فرزند، احترام به پدر و مادر و توجه به فرزند در همه جوامع اهمیت دارد.

    متاسفانه ما در حال غافل شدن از نهاد خانواده هستیم و فکر نمی کنیم این امر چه تاثیر مخربی می تواند بر کلیت جامعه داشته باشد.

    *حادثه در این فیلم بسیار دیر اتفاق می افتد به طوری که ۴۰ دقیقه از فیلم تنها صرف معرفی شخصیت و خانواده نسرین می شود.

    خسروی: هنگامی که ابراهیم ایرج زاد فیلمنامه را برای من فرستاد و آن را خواندم متوجه شدم که با یک فیلمنامه عجیب مواجه هستم. چیزی که باعث جذابیت این فیلمنامه برای من شده بود این بود که ۲ خانواده از ۲ قشر مختلف جامعه به صورت طبیعی زندگی می کردند ولی به یکباره حادثه ای زندگی آنها را درگیر می کند که این حادثه در دقیقه ۴۰ فیلم است؛ مثل فرم زندگی واقعی.

    البته من هم در همان ابتدا وقتی با ابراهیم صحبت می کردم به همین موضوعی که شما می گویید، اشاره کردم و گفتم که چرا حادثه زودتر اتفاق نمی افتد ولی در بحثی که با ابراهیم ایرج زاد و پیام کرمی داشتیم به این نتیجه رسیدیم که ما باید به مخاطب اجازه دهیم که ۳۰ یا ۴۰ دقیقه از زندگی طبیعی ۲ خانواده را با تمام قسمت های واقعی ببیند و بعد آن حادثه رخ دهد. این نکته را هم باید بیان کنم که «تابستان داغ» فیلمی در حوزه اکشن و هیجانی نیست بلکه یک فیلم اجتماعی است و حادثه موجود در فیلم هم خیلی ساده اتفاق می افتد و حادثه عجیب و غریبی نیست که مخاطب چیز عجیب و غریبی ببیند. این حادثه به اندازه صدای رد شدن یک هواپیما و به اندازه یک چشم زدن رخ می دهد و نشان می دهد که به اندازه یک چشم زدن می تواند اتفاقی بیفتد که چند خانواده تحت تاثیر قرار بگیرند. به صراحت می توانم بگویم که در فیلم ایرج زاد هم این موضوع به جهت تصویری، تدوینی و فضاسازی رعایت شده که به نظرم نقطه قوت است. بله من هم قبول دارم که روال طبیعی فیلمنامه این بود که حادثه اصلی در دقیقه ۲۰ رخ می داد اما ما این موضوع را در وسط فیلم قرار دادیم و هدفمان این بود که به زندگی واقعی ۲ خانواده بپردازیم.

    ایرج زاد: ما در «تابستان داغ» ۲ خانواده را به صورت موازی می بینیم که هر دوی آنها یک مشکل دارند؛ یعنی هر ۲ خانواده درگیر مسئولیت پذیری هستند و در هر ۲ خانواده چالشی بین زن و شوهر وجود دارد که باعث می شود نسبت به عملکرد یکدیگر اعتراض داشته باشند. در این فیلم در خانواده فرودست، بیشتر پدر و در خانواده زوج پزشک، بیشتر مادر مورد سوال قرار می گیرد. در واقع ما با چهار کاراکتر رو به رو هستیم که هر زوج یک فرزند دارند. برهمین اساس برای درست همذات پنداری کردن با این کاراکترها باید به وضعی می رسیدیم و جهانی را به نمایش می گذاشتیم که مخاطب متوجه تمام جزییات زندگی این ۲ زوج شود و بداند که بحث بر سر خیانت، پول و ... نیست بلکه بحث بر سر نگاه آنها به زندگی است.

    ما تلاش کردیم در «تابستان داغ» این نگاه مطرح نشود که این مشکل مربوط به زندگی یک قشر خاص است. به همین دلیل توجه به جزییات و پرداختن به موضوعات ۲ خانواده باعث می شود که مقدمه فیلم مقداری طولانی شود اما یکسری خرده پی رنگ ها و جزییاتی در فیلم وجود دارد که نمی گذارد مخاطب احساس خستگی کند. مقدمه طولانی زمانی باید مورد سوال قرار بگیرد که خسته کننده باشد، مخاطب از این پهلو به آن پهلو شود، با خود بگوید فیلم چه چیزی می خواهد به او بگوید و اطلاعات جدیدی از فیلم نگیرد اما ما می بینیم که در سکانس اول در هر ۲ خانواده حادثه محرک رخ می دهد و بین آنها درگیری می بینیم و اصلا آنها را در آسایش نمی بینیم.

    مقدمه طولانی زمانی باید مورد سوال قرار بگیرد که خسته کننده باشد، مخاطب از این پهلو به آن پهلو شود، با خود بگوید فیلم چه چیزی می خواهد به او بگوید و اطلاعات جدیدی از فیلم نگیرد اما ما می بینیم که در سکانس اول در هر ۲ خانواده حادثه محرک رخ می دهد و بین آنها درگیری می بینیمبه همین صورت نسرین زنی است که به دلیل مشکلات مالی و بی مسئولیتی های شوهرش آستین بالا زده و قرار است در مهدکودک یک بیمارستان کار کند تا بچه اش را خوب بزرگ کند و حاضر نیست شوهرش را بپذیرد پس حادثه محرک در همان ابتدای فیلم رخ داده و مخاطب به دنبال این است که ببیند قرار است چه اتفاقی دیگری رخ دهد.

    از آن طرف هم سارا قبول کرده است حدود ۲ سال و نیم در خانه بماند و فرزندش را بزرگ کند اما احساس می کند که به یک زن صرفا خانه دار تبدیل شده و آن دوره ای که درس خوانده است گویا هیچ ارزشی ندارد بنابراین تصمیم می گیرد که فرزندش را به مهدکودک بسپارد و سرکار برود و در همین نقطه شوهرش می گوید که به جای این کار، به فرزندش برسد یا به شهرشان همدان برگردند. درست در همین نقطه چالش رخ می دهد.

    *یعنی قبول ندارید که تمرکز فیلم بیشتر روی خانواده نسرین است؟

    ایرج زاد: به نظرم اینطور  نیست. ما در «تابستان داغ» ۲ خانواده را به صورت موازی می بینیم. از همین رو فیلم با خانواده نسرین شروع می شود، در ادامه و در چند سکانس جلوتر زن و شوهر دیگری وارد قصه می شوند، از یک جایی آنها موازی یکدیگر قرار می گیرند، سپس قصه با زن و شوهر پزشک ادامه پیدا می کند و به پایان می رسد. در واقع فیلم را با زن و شوهری از طبقه فرودست جامعه پی می گیریم و با زوج پزشک به پایان می رسانیم و در همه سکانس ها از ۲ خانواده گام به گام اطلاعات بیشتری می دهیم و صورت مساله را بازتر و تشریح می کنیم که درگیری بر سر چه چیزی است. بنابراین مطلقا فوکوس روی یک کاراکتر و خانواده نیست چون چالش مساله ای که درباره آن صحبت می کنیم در هر ۲ خانواده وجود دارد. من این را قبول ندارم که تمرکزمان را روی نسرین گذاشتیم چون فیلم این را نمی گوید.

    خسروی: به نظرم باید در کل فیلم دید که آیا به هر ۲ خانواده پرداخته شده است یا خیر. از دقیقه ۴۰ به بعد فیلم به سمت زوج پزشک می رود در حالی که قبل از آن مقداری خانواده نسرین معرفی شده است با این وجود این ۲ قسمت با یکدیگر بالانس خوبی ایجاد کرده و باعث شده اند ما جزییاتی از خانواده نسرین و اطلاعاتی هم از خانواده زوج پزشک داشته باشیم اما قبول دارم که فیلم در ۴۰ دقیقه ابتدایی در خانواده نسرین دقیق تر شده و با جزییات و تعداد سکانس های بیشتری رو به رو هستیم با این حال بعد از حادثه بیشتر با خانواده پزشک همراه می شویم بنابراین به نظرم این تعادل در کل فیلم نرم و خوب برقرار شده است.

    ادامه دارد...

    http://www.mehrnews.com/




    :: برچسب‌ها: فیلم , مدرنیته , حادثه , تابستان داغ , مهدکودک ,
    :: بازدید از این مطلب : 149
    |
    امتیاز مطلب : 0
    |
    تعداد امتیازدهندگان : 0
    |
    مجموع امتیاز : 0
    تاریخ انتشار : یک شنبه 16 مهر 1396 | نظرات ()
    مطالب مرتبط با این پست
    لیست
    می توانید دیدگاه خود را بنویسید


    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: